Z aplikacji mobilnej PeoPay możesz zacząć korzystać po otwarciu konta
Dostęp do aplikacji PeoPay możesz uzyska po otworzeniu konta w Banku Pekao. Otwarcie rachunku nie stanowi najmniejszego problemu. Mógłbym powiedzieć, że instytucja skutecznie zachęca nowych klientów to założenia konta. Aktualna oferta to 200 złotych premii na start, 8% na koncie oszczędnościowym w skali roku i konkurencyjne, niskie opłaty za obsługę konta.
Na dobrą propozycję mogą również liczyć studenci i osoby do 26 roku życia, dla których bank oferuje bezwarunkowo darmowe konto.
Otwieranie konta w praktyce
Profitów na start jest więc sporo. Mój entuzjazm nieznacznie opadł już na etapie finalizacji wniosku o otwarcie nowego rachunku. Skorzystałem z metody na selfie. Ten sposób pozwala szybko otworzyć konto online i uzyskać dostęp do rachunku nawet w ciągu kilkunastu minut. W teorii.
W praktyce miałem problem z dokończeniem procesu. Oferta Banku musi cieszyć się dużą popularnością, ponieważ na infolinii poinformowano mnie, że ze względu na spore zainteresowanie, mogą wystąpić problemy techniczne przy finalizacji zgłoszenia.
W takiej sytuacji wniosek można dokończyć w oddziale i wciąż można skorzystać z promocyjnej oferty. Jednak ja jestem wybredny. Posiadam dziesiątki aplikacji finansowych, a ostatnie konto w oddziale otworzyłem w wieku 16 lat.
Konto otworzyłem za drugim razem
Konsultant na infolinii polecił skasowanie wniosku. Podjąłem się kolejnej próby otwarcia rachunku. Tym razem w późnych godzinach wieczornych.
Intuicja mnie nie zawiodła. Przy ponownej próbie nie miałem już najmniejszych problemów z założeniem konta. Jeśli masz kłopot z otwarciem rachunku w Pekao, spróbuj w godzinach, kiedy systemy są mniej obciążone.
Zaczynam testowanie aplikacji PeoPay.
Podstawowe informacje o PeoPay – aplikacja bankowa od Pekao
Z jakich funkcji mogą korzystać użytkownicy aplikacji PeoPay? Usługa oferuje dostęp do całej gamy praktycznych rozwiązań, ułatwiających korzystanie z konta przez internet.
Na długiej liście dostępnych funkcjonalności znajdziesz między innymi:
- możliwość logowania odciskiem palca, Face ID lub kodem PIN;
- możliwość realizacji przelewów krajowych, zagranicznych, natychmiastowych oraz na numer telefonu (przelew BLIK);
- transakcje BLIK: płatności z wykorzystaniem kodu BLIK, wypłaty gotówki z bankomatów i wpłaty we wpłatomatach, internetowe płatności bez kodu oraz wspomniane przelewy na telefon;
- szeroką gamę płatności mobilnych: Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay (oraz BLIK);
- dostęp do oferty Banku Pekao oraz możliwość zarządzania swoimi usługami, np. ustawianie limitów transakcji.
Na tym ostatnim punkcie chcę zatrzymać się trochę dłużej. Możliwość zarządzania własnymi produktami stanowi trzon aplikacji.
Jak zarządzać kontem i kartą w aplikacji PeoPay?
Po zalogowaniu się do aplikacji PeoPay, na ekranie głównym, ujrzysz zestaw widgetów prezentujących najważniejsze funkcje apki. Sprawdzisz stan konta, uzyskasz dostęp do skrótów pozwalających szybko przejść do najważniejszych funkcji aplikacji, a także historii transakcji.
Ekran można spersonalizować przez przypięcie nowych skrótów czy zmianę kolejności widgetów.
I tak z łatwością:
- wykonasz przelew - kliknij w ikonę z podpisem "Przelew" na ekranie początkowym;
- zmienisz limity transakcji - kliknij "Profil" w prawym dolnym rogu ekranu, następnie "Ustawienia" i "Limity transakcji";
- sprawdzisz ofertę Banku (np. pożyczki, karty kredytowe, lokaty); dostępne Bonusy (program Bezcenne Chwile®, czy Program Poleceń) oraz uzyskasz dostęp do usług online (wnioski urzędowe, usługi cyfrowej tożsamości takie jak profil zaufany czy możliwość składania reklamacji).
Funkcje dodatkowe w aplikacji PeoPay
Oprócz standardowych funkcji aplikacja PeoPay udostępnia też inne rozwiązania. Z poziomu aplikacji:
- zapłacisz za przejazd autostradą (Autopay),
- zakupisz bilety komunikacji miejskiej (SkyCash),
- opłacisz bilet parkingowy (również SkyCash).
Korzystając z aplikacji PeoPay uzyskasz dostęp do modułu analizy finansowej, a także do innych usług - w tym rachunków walutowych czy produktów inwestycyjnych. Możesz również opłacić rachunki, skanując dane z faktury.
Bank Pekao oferuje także funkcje mobilnej autoryzacji zleceń. Mobilna autoryzacja odbywa się w aplikacji PeoPay za pomocą powiadomień push.
Płatności telefonem w Pekao to duża zaleta oferty
Jedną z największych zalet aplikacji mobilnej PeoPay jest fakt, iż jest ona na wskroś praktyczna. Za jedną z jej najważniejszych zalet należy uznać szeroką gamę płatności mobilnych.
Klienci Banku Pekao S.A. otrzymają dostęp do najważniejszych systemów płatności mobilnych, a więc:
- Google Pay - dla użytkowników systemu Android;
- Apple Pay - dla użytkowników systemu iOS;
- Garmin Pay oraz Fitbit Pay: płacenie zbliżeniowe zegarkiem;
- Płatności BLIK;
- płatności zbliżeniowe w aplikacji PeoPay.
Ja używam Apple Pay i wystarczy powiedzieć, że przez ponad rok korzystania z usługi powiązanej z kartą Pekao, nie napotkałem się na żadne problemy.
Opinie użytkowników aplikacji
Aplikacja mobilna PeoPay jest wysoko oceniana przez użytkowników. W dniu publikacji tego artykułu średnia ocen apki wynosi:
- 4.7/5 przy blisko 200 000 ocen, w wersji dla systemu Android;
- 4.6/5 przy 68 000 ocen, w wersji dla systemu iOS.
Tym samym, aplikacja PeoPay jest jedną z najlepiej ocenionych aplikacji bankowych.
Jak opinie o aplikacji PeoPay mają jej użytkownicy?
Wśród ocen użytkowników, przeważają pozytywne opinie. Klienci doceniają fakt, że usługa jest prosta w użyciu i pozwala z łatwością realizować najważniejsze operacje na rachunku. Uwagi dotyczą najczęściej detali związanych z obsługą konta firmowego w aplikacji, kwestii tłumaczeń czy problemów przy wczytywaniu poszczególnych usług.
Jak oceniam aplikację PeoPay? Moja opinia
Aplikację Pekao oceniam podobnie jak większość jej użytkowników, a więc bardzo dobrze.
Codzienne użytkowanie
Przede wszystkim z aplikacji bankowej przez większość czasu korzystam w celu zrealizowania podstawowych operacji, takich jak: przelew na konto, płatności BLIKIEM czy sprawdzenie salda i historii transakcji. I w tym zakresie aplikacja PeoPay sprawdza się doskonale.
Wszystkie najważniejsze funkcje są dostępne na wyciągnięcie ręki (lub raczej w zasięgu dwóch kliknięć). To sprawia, że do apki można się szybko przyzwyczaić. Usługa PeoPay doskonale sprawuje się w zwykłym, codziennym użytkowaniu.
Usługi dodatkowe
Podczas gdy konkurencja oferuje coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, niekiedy przypominające "aplikacje w aplikacji" (np. trener finansowy od ING), Bank Pekao proponuje bardzo pragmatyczne podejście. I wcale nie uznaję tego za wadę.
Przyznam, że jestem już trochę zmęczony mnogością usług, z których prawie nigdy nie korzystam, a "błyskotki" w niektórych aplikacjach finansowych nieustannie i skutecznie odwracają moją uwagę od najważniejszych spraw.
Pomimo minimalizmu, aplikacja PeoPay oferuje możliwość automatycznych płatności za autostrady, opłacania parkingów i biletów komunikacji miejskiej z poziomu aplikacji. Dostęp do wymienionych rozwiązań powoli staje się standardem w przypadku aplikacji bankowych dlatego dobrze, że użytkownicy PeoPay mogą z nich również skorzystać.
Niedoskonałości
Naturalnie, apka PeoPay nie jest wolna od wad. Przeglądając opinie, zauważyłem, że niektórzy użytkownicy narzekają na problemy z poprawnym wczytywaniem wybranych usług. Prawdopodobnie osoby odpowiedzialne za rozwój produktu czeka jeszcze trochę pracy przy ustabilizowaniu poszczególnych funkcjonalności.
Moją uwagę zwróciła kwestia utrzymania sesji użytkownika. Dotarłem do informacji, że wylogowanie następuje po pięciu minutach nieaktywności. Oczywiście, jest to dobre rozwiązanie patrząc przez pryzmat bezpieczeństwa. Zastanawiam się natomiast, czy czas trwania sesji nie jest zwyczajnie zbyt krótki.
Czy korzystanie z aplikacji PeoPay jest bezpieczne?
Na ogół korzystanie z aplikacji bankowych jest bezpieczne. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku aplikacji PeoPay. Logowanie biometryczne, mobilna autoryzacja transakcji, silne uwierzytelnienie (dodatkowe potwierdzanie operacji z wykorzystaniem kodu SMS) czy maskowanie hasła, to rozwiązania, które skutecznie zwiększają bezpieczeństwo użytkowników aplikacji Banku Pekao.
Pamiętaj jednak, że korzystając z bankowości internetowej i mobilnej, przede wszystkim po twojej stronie jest kwestia zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, dlatego stosuj się do poniższych reguł:
- Nigdy nie udostępniaj wrażliwych danych.
- Zachowaj ostrożność, dokonując płatności przy użyciu kodu BLIK.
- Dokonuj regularnych aktualizacji na twoim urządzeniu.
- Nie korzystaj z bankowości elektronicznej, będąc podłączonym do publicznych sieci WiFi.
PeoPay w Pekao z rachunkiem osobistym
Z aplikacji PeoPay możesz korzystać w połączeniu z produktami Banku Pekao. Przedmiotem testu była aplikacja PeoPay i konto osobiste w Pekao.
Konto Przekorzystne (ROR w ofercie Banku Pekao), to praktyczne rozwiązanie, którego największą zaletą jest funkcjonalność. Użyteczność rachunku należy uznać za jedną z jego najmocniejszych stron konta od Pekao. To dlatego, że korzystając konta osobistego w Pekao:
- Nie poniesiesz opłat za prowadzenie rachunku i kartę przy spełnieniu prostych warunków (zapewnij wpływy na kwotę min. 500 zł i dokonaj jednej transakcji kartą).
- Bez prowizji wypłacisz gotówkę z bankomatów Pekao S.A.
- Teraz możesz zyskać 200 zł na start i nawet 8% na koncie oszczędnościowym.
- Możesz płacić za granicą bez prowizji z darmową kartą wielowalutową.
Czy warto korzystać z aplikacji PeoPay Banku Pekao?
Aplikacja PeoPay pozwala zarządzać finansami osobistymi i środkami zgromadzonymi na rachunku osobistym. Usługa świetnie sprawdzi się w przypadku użytkowników ceniących praktyczne rozwiązania. Jeśli szukasz produktu, z którym w łatwy i bezpieczny sposób zrealizujesz najważniejsze operacje na rachunku bankowym, PeoPay będzie strzałem w dziesiątkę.
Aplikacja zapewnia również wygodny dostęp do produktów Banku Pekao S.A., pozwala na zmianę limitów transakcji i daje dostęp do szerokiej gamy płatności mobilnych.
Minusy? Mógłbym dopatrzeć się kilku niedociągnięć. Przykładowo, uważam że automatyczne wylogowanie następuje zbyt szybko (rozumiem, że jest to podyktowane względami bezpieczeństwa).
Aplikację PeoPay oceniam na piątkę z plusem. Wysoką jakość rozwiązania oferowanego przez Bank Pekao potwierdzają opinie użytkowników. PeoPay to aktualnie jedna z najwyżej ocenionych aplikacji bankowych w kraju.
Zastrzeżenie: Artykuł powstał we współpracy z Bankiem Pekao, co nie wpływa na prawdziwość przedstawionych w nim opinii.