ranking kont - logo serwisu

Aplikacja Millennium Banku - test aplikacji mobilnej

bankowość mobilna w rankingu ikona

Test aplikacji Bank Millennium

O teście

Pełna nazwa aplikacji:

Aplikacja Bank Millennium

Konta z tą aplikacją:

Konto 360, Konto 360 Student, Konto 360 Junior, Konto walutowe.

Pobierz aplikację:
Google Play badgeApp Store badge
Płatności mobilne:
Ocena Testera:
4.6
Ocena w Google Play:
4.6

*Liczba ocen:

+92 000
Ocena w App Store (iOS):
4.7

Liczba ocen:

+20 000

Najważniejsze cechy

cecha app - ikona 1

Wysoko oceniona

cecha app - ikona 2

Nowoczesny design

cecha app - ikona 3

Innowacyjne rozwiązania

cecha app - ikona 4

Konto w promocji

* Oceny w Google Play, App Store oraz liczba ocen, aktualne na dzień publikacji testu to jest: 15 stycznia 2021
PRZEJDŹ DO TESTU
Sprawdź, jak Aplikacja wypadła podczas testu
OTWÓRZ KONTO
Otwórz konto z tą Aplikacją, zyskaj do 250 w promocji

Aplikacja Millennium Banku, to zaawansowany system do zarządzania kontem bankowym przez telefon. Wyróżnia ją możliwość personalizacji i dostęp do innowacyjnych rozwiązań. Czy jednak stopień komplikacji nie jest zbyt wysoki dla normalnego użytkownika? Przetestowałem to!

test aplikacji Millennium Banku - obrazek artykułu

Millennium - aplikacja mobilna przetestowana

Aplikacja mobilna Banku Millennium, to kolejna apka bankowa, sprawdzona w ramach testów na stronie rankingkont.pl. Dlaczego warto przyjrzeć się z bliska tej mobilnej aplikacji bankowej? Choćby z tego względu, że Millennium Bank jest jednym z liderów rozwiązań bankowości elektronicznej

Tym samym konta w Millennium pozwalają na uzyskanie dostępu do konkurencyjnych rozwiązań, właśnie kiedy mówimy o rozwiązaniach bankowości elektronicznej, co dzisiaj jest jedną z najważniejszych cech rachunku bankowego.

Dla entuzjasty takich rozwiązań, możliwości takie jak:

  • Personalizacja widoków w aplikacji
  • Płatności telefonem i zegarkiem
  • AutoPay - automatyczne płatności za autostrady przez aplikację

to nie tylko forma ciekawostki, ale przede wszystkim coś, co w znaczącym stopniu wpływa na odbiór aplikacji. To spory plus tego rozwiązania.

Jednak co powiedzą osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z bankowością elektroniczną? Czy niewątpliwa zaleta aplikacji, w postaci szerokiego zakresu rozwiązań dla użytkowników, nie okaże się jednocześnie wadą - czymś, co wprowadza niepotrzebne komplikacje?

Przygotowując ten test starałem się spojrzeć na aplikację właśnie pod tym kątem. Jakie są jej najważniejsze funkcje? Jakie rozwiązania "ekstra" apka ma do zaoferowania klientom Banku Millennium? Oraz czy to, co spodoba się zaawansowanym użytkownikom, nie będzie stanowiło bariery lub utrudnienia dla początkujących?

Podobnie jak w przypadku innych testów, apkę oceniłem w trzech kategoriach.

spis treści ikona

Najważniejsze sekcje artykułu

Aktualizacja: 29/04/2023
Pomóż ulepszyć ten artykuł

Staramy się przygotowywać wartościowe materiały, ale względu na zmieniającą się ofertę nie możemy zagwarantować, że treści będą zawsze aktualne. Widzisz nieaktualną informację? Chcesz zostawić opinię? Świetnie! Napisz na: kontakt@wordpress-810317-2779302.cloudwaysapps.com

Otwarcie konta i obsługa klienta w Banku Millennium

Z aplikacji mobilnej Banku Millennium mogą korzystać klienci, którzy posiadają rachunki:

  • Konto 360
  • Konto 360 Student
  • Konto 360 Junior (poniżej 18 lat)
  • Konto walutowe.

Jeśli chodzi o konto osobiste, to Bank Millennium udostępnia następujące możliwości założenia konta bankowego:

  • Online przez "selfie" - wniosek składasz przez internet, a tożsamość potwierdzasz zdjęciami dowodu i twarzy.
  • Kurier - wniosek złożysz online, a umowę dostarczy Ci kurier.
  • Oddział - wniosek składasz online, a umowę podpisujesz w wybranym oddziale banku.

Bank Millennium - otwarcie konta w praktyce

Do testu tej aplikacji, zdecydowałem się otworzyć konto "przez selfie". Jeśli też chcesz otworzyć rachunek tym sposobem, wtedy należy przejść na stronę Millennium i wybrać metodę "Online". W przypadku, gdy otworzysz stronę na komputerze, wyświetli się QR kod, który należy zeskanować aparatem w telefonie. W konsekwencji, otworzy się strona Banku Millennium, gdzie uzupełnimy swój wniosek.

wniosek Millennium

Proces otwierania rachunku tym sposobem jest bardzo prosty. Nie miałem problemów z wykonaniem zdjęć dowodu i twarzy - wszystko "przeszło" za pierwszym razem. Całość była płynna i już po kilku minutach mogłem zacząć korzystać ze swojego nowego rachunku.

Po kilku dniach otrzymałem kartę do konta, którą aktywowałem w aplikacji mobilnej. Z plastikowej karty nie korzystam, bo do płatności w Millennium wykorzystuję telefon i system Apple Pay.

Otwarcie konta przez selfie w Banku Millennium, jest bardzo łatwe w realizacji. Otwierając konto tym sposobem, konieczna może być wizyta w oddziale banku, w celu potwierdzenia swojej tożsamości i zniesienia limitów transakcyjnych. Do tego czasu będą one obniżone.

Obsługa klienta

Z obsługą klienta w Banku Millennium kontaktowałem się kilkukrotnie. Tuż po otwarciu rachunku, zadzwonił do mnie pracownik Banku, aby przedstawić szczegóły mojego nowego konta. Wytłumaczono mi najważniejsze informacje związane z produktem, na który się zdecydowałem. Poznałem też różnicę między przelewami zewnętrznymi a wewnętrznymi (warto wiedzieć, że jednym z warunków uniknięcia opłat jest zapewnienie wpływów zewnętrznych) - przelewy zewnętrzne to te, które NIE są realizowane z własnego konta oszczędnościowego.

Później miałem jeszcze kilka problemów, które wyjaśniałem na infolinii. Dzięki rozwiązaniu, o którym dowiesz się w dalszej części tej recenzji, mogłem bardzo szybko wyjaśnić swoje wątpliwości.

Rozmowa z obsługą klienta w banku, przebiegała w dobrej atmosferze. Bank Millennium pod tym względem zdecydowanie wypada bardzo dobrze i jeśli pojawią się jakieś problemy, to warto się z nimi skontaktować, żeby od razu znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Najważniejsze funkcje aplikacji Millennium Banku

W tej części przyjrzę się najważniejszym funkcjom aplikacji mobilnej. Zacznę, naturalnie, od możliwości logowania się w aplikacji.

Millennium Aplikacja - logowanie do konta

W przypadku logowania do aplikacji, możemy korzystać z pełnej gamy dostępnych dzisiaj możliwości. Poniżej znajdziesz listę sposobów logowania do aplikacji mobilnej Millennium Banku:

  • Indywidualny kod PIN
  • Logowanie odciskiem palca - Touch ID (iOS), Android Fingerprint ID (Android), Samsung Pass
  • Face ID - logowanie za pomocą skanu twarzy.

Karty i rachunki

Po zalogowaniu, niemal natychmiast uzyskamy dostęp do najważniejszych funkcji naszego rachunku. Należą do nich:

  • Saldo konta - sprawdzimy ile aktualnie mamy na koncie (dzięki usłudze Finanse 360 możemy też uzyskać podgląd stanu kont w innych bankach)
  • Historia - możesz sprawdzić swoje wydatki, przelewy wychodzące i przychodzące
  • Przelewy - w aplikacji można zrealizować przelewy zewnętrzne na rachunki w innym banku, jak również przelewy wewnętrzne na własny rachunek. Możemy też wykonać przelew natychmiastowy oraz przelew na telefon BLIK. Co ciekawe, możliwości jest znacznie więcej. W aplikacji możemy utworzyć zlecenie stałe, wykonać przelew ZUS, przelew podatkowy/celny i przelew zagraniczny. Możemy też poprosić o przelew (zostanie wtedy wygenerowany kod QR, który należy przesłać osobie, którą chcemy poprosić o wykonanie zlecenia).

Jeśli chodzi o karty, to w aplikacji możemy zarządzać kartami wydanymi do rachunku w Millennium Banku. Należą do nich nie tylko karty debetowe, ale również kredytowe i przedpłacone. Możliwości, jakie daje aplikacja mobilna Banku Millennium w tym obszarze to:

  • Aktywacja / blokowanie kart - aktywuj nową kartę lub zablokuj kartę, kiedy ją zgubisz.
  • Nadanie / zmiana kodu PIN - nadaj lub zmień kod PIN do Twojej karty płatniczej.
  • Zmiana limitów - zmień limity transakcji z wykorzystaniem kart w aplikacji
  • Historia kart - sprawdź historię płatności, przypisz tagi, dodaj załączniki (np. zdjęcie faktur).
  • Zasilanie kart przedpłaconych i spłata kart kredytowych.
test aplikacji Millennium - screen

BLIK Millennium

Aplikacja mobilna Millennium, daje możliwość skorzystania z różnych funkcji BLIKA. Należą do nich:

  • Płatności kodem BLIK w sklepach stacjonarnych i internetowych, z wykorzystaniem 6 cyfrowego kodu.
  • Przelewy BLIK na numer telefonu
  • Wypłata kodem BLIK z bankomatów bez karty
  • Wystawianie czeków BLIK.

Można więc skorzystać nie tylko z najlepiej dostępnych funkcji, jak płatności mobilne BLIK. Aplikacja Millennium Banku, daje też sporo innych możliwości. Wśród nich znajdziemy wciąż nie tak bardzo popularne czeki BLIK.

wskazówka - ikona

Podpowiedź

Chcesz wiedzieć jak płacić blikiem w Millennium Banku? Przeskocz do tego artykułu. Znajdziesz w nim instrukcję, jak dokonywać płatności z wykorzystaniem kodu BLIK.

Lokaty i pożyczki

Podobnie jak w przypadku innych aplikacji bankowych, także Millenium aplikacja, daje możliwość skorzystania z innych produktów banku. Mowa o lokatach i pożyczkach. Jakie są możliwości aplikacji w tym obszarze?

  • Lokaty - lista i szczegóły, zakładanie i zrywanie lokat.
  • Pożyczki - szczegóły, harmonogram spłat oraz możliwość wnioskowania o pożyczki.

Możliwości jest znacznie więcej

W tym miejscu opisałem najważniejsze funkcje aplikacji Millennium Banku. W rzeczywistości, tych możliwości jest znacznie więcej. Wśród tych, na które warto zwrócić uwagę są:

  • Mapa oddziałów i bankomatów
  • Lista telefonów kontaktowych do banku
  • Personalizowane widgety
  • Menedżer finansów
  • Notyfikacje

Tyle w kwestii teorii. Czas na praktyczny aspekt, czyli jak Bank Millennium ze swoją aplikacją wypadają w praktyce? Sprawdź moją opinię!

Millennium Aplikacja - opinia użytkownika

Już na wstępie przyznam, że z aplikacji mobilnej Millennium Banku jestem bardzo zadowolony. Do tego stopnia, że zainstalowałem ją tylko na potrzeby przetestowania, a postawiłem z niej korzystać przez dłuższy okres czasu.

Jestem pewny, ze apka Millennium Banku przypadnie do gustu osobom, które są dobrze zaznajomione z bankowością mobilną i wcześniej korzystały już z apek innych banków. Dzieje się tak za sprawą wielu ciekawych i unikalnych funkcji, czyli wszystkiego co wychodzi ponad standard (a przez standard mam na myśli takie operacje jak wysyłanie przelewów czy podgląd stanu konta).

ikona rankingu - firmy

Polecamy: ranking kont dla firm

Odwiedź też ranking kont firmowych, w którym znajdziesz najciekawsze oferty dla przedsiębiorców.

Jak sprawa będzie wyglądać z perspektywy osoby początkującej? Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Choć uważam, że również nowi użytkownicy bankowości mobilnej poradzą sobie bez większych problemów z obsługą rozwiązania Millennium Banku, to obawiam się, że ilość rozwiązań i informacji, szczególnie na samym początku, może być trochę przytłaczająca.

Aplikacja od Millennium to na pewno jedna z najbardziej zaawansowanych aplikacji bankowych, jakie są dostępne teraz na rynku. Konkurencyjne rozwiązanie, bankowość Moje ING, którą testowałem pod koniec 2020 roku, pokazała że stworzenie usługi, która z jednej strony jest rozbudowana, a drugiej prosta w obsłudze, jest jak najbardziej możliwe. W przypadku Millennium odniosłem jednak wrażenie, że bariera dla nowych użytkowników może być trochę wyższa.

Teraz przedstawię kilka cech aplikacji Millennium Banku, na które zwróciłem uwagę w trakcie testu.

Personalizacja aplikacji

Personalizacja to coś, co bardzo przypadło mi do gustu w przypadku aplikacji od Millennium Banku:

  • przed zalogowaniem możemy wybrać dowolne widgety z centrum dodatków
  • podobna możliwość jest dostępna też na ekranie, do którego uzyskujemy dostęp po zalogowaniu
  • możemy zmienić kolejność wyświetlania niektórych elementów
  • zmienimy tło w aplikacji.

To drobne rzeczy, które usprawniają korzystanie z aplikacji, szczególnie gdy używamy jej na co dzień. Jeśli często płacimy BLIKIEM, z centrum dodatków można ustawić widget BLIKA i przesunąć go na pierwsze miejsce, tak aby wyświetlał się tuż po zalogowaniu. Można go ustawić też w ten sposób, aby był dostępny przed logowaniem. Im częściej korzystamy z aplikacji, tym bardziej można docenić takie ułatwienia.

Ciekawą i raczej niespotykaną możliwością jest, jest opcja dopasowania tła w aplikacji. Korzystając z innych aplikacji bankowych, zdążyłem się przyzwyczaić, że tło jest po prostu białe i nie zwracałem na to uwagi. Tymczasem w aplikacji od Millennium można wybrać jeden z kilku obrazków w galerii. Mi podoba się to rozwiązanie, natomiast osoby, które preferują minimalizm mogą mieć zastrzeżenie, co do tego, że w tle "za dużo się dzieje".

test aplikacji Millennium (5)

Tagi i skany paragonów / faktur

Jeśli korzystałeś kiedyś z systemów do automatycznego zarządzania finansami i prowadzenia budżetu w bankowości elektronicznej, to wiesz, że te rozwiązania nie są wolne od wad. Sam mam często zastrzeżenia do automatycznego kategoryzowania transakcji. Zdarza się, że nie możemy nic zrobić z transakcjami przypisanymi do złej kategorii.

I tutaj świetnym rozwiązaniem okazują się TAGI dostępne w aplikacji Millennium Banku. Możemy stworzyć tag, a następnie przypisać go do dowolnej transakcji. Przykładowo, przyjmijmy, że stworzyliśmy tag "Paliwo". Następnie przypisujemy go do płatności realizowanych na stacjach benzynowych. Chcesz wiedzieć ile wydałeś na paliwo w wybranym okresie? Wyszukaj tylko odpowiedni tag!

Dodatkowo do każdej transakcji możemy dołączyć skan paragonu lub fakury. Nie musisz więc przechowywać papierowego potwierdzenia transakcji, które po czasie może wyblaknąć. Wystarczy zrobić zdjęcie paragonu i dodać je do aplikacji, przypisując do właściwej transakcji.

test aplikacji Millennium (1)

Finanse 360

Może zdarzyć się, ze posiadasz konto w kilku bankach. Szczególnie w przypadku aktywnych uczestników promocji bankowych, taka sytuacja nie jest niczym nadzwyczajnym. Dzięki usłudze Finanse 360, możemy podpiąć konta z innych banków do aplikacji Millennium.

Uzyskamy wtedy podgląd do takich informacji, jak stan konta na pojedynczym rachunku oraz ilość środków zgromadzonych na wszystkich kontach. Możemy też sprawdzić historię transakcji na rachunkach w innych bankach.

Proces dodania konta przebiega bezproblemowo. Najpierw wybieramy bank, później logujemy się na konto w tym banku i potwierdzamy chęć połączenia rachunków.

test aplikacji Millennium (2)

Kontakt bezpośrednio z infolinią

Gdy testuję aplikacje, zwracam uwagę na drobne szczegóły, które mogą wypłynąć na odbiór całości.

Zdarza się, że korzystając z aplikacji natrafimy na jakiś problem, czegoś nie rozumiemy albo zwyczajnie nie możemy znaleźć potrzebnej funkcji. W takim przypadku trzeba zadzwonić na infolinię, aby wyjaśnić sprawę. Niestety, często dzieje się, że zanim połączymy się z konsultantem, musimy dokonać serii autoryzacji, co znacząco wydłuża czas potrzebny na rozwiązanie problemu.

Rozwiązaniem dostępnym w aplikacji Millennium jest kontakt z infolinią przez dedykowany, indywidualny numer. Jesteśmy wtedy od razu zweryfikowani i nie musimy przechodzić przez całą ścieżkę potwierdzenia tożsamości. To znaczne ułatwienie!

Kilka innych przydatnych funkcji

W aplikacji od Millennium znajdziemy też kilka innych, przydatnych funkcji. Warto zwrócić na nie uwagę:

  • Autoryzacja mobilna - to wygodniejszy sposób potwierdzenia przelewów niż kody SMS. Transakcje zatwierdzisz jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej.
  • Aktualizacja danych - zaktualizuj swoje dane osobowe w aplikacji.
  • Płatności zbliżeniowe w aplikacji - szczególnie przydatne w kontekście braku dostępu do Google Pay (o czym bardziej szczegółowo za chwilę).

Nie tylko dla geeków - Autopay, asystent Milla, Garmin Pay, Tymczasowa blokada karty, mobilna skrytka

Choć z różnych względów nie przetestowałem wszystkich funkcji aplikacji mobilnej, to jednak chcę zwrócić uwagę, że posiada też kilka ciekawych i innowacyjnych rozwiązań, które przypadną do gustu nie tylko entuzjastom technologii. Są to:

  • Autopay - jednym zdaniem to płatności za autostrady bez stania w kolejkach. Po zjeździe z autostrady przez specjalną bramkę, opłata zostanie pobrana automatycznie, a ty nie musisz stać w kolejce.
  • Asystent Milla - automatyczny asystent w aplikacji mobilnej Banku.
  • Garmin Pay - płatności mobilne realizowane za pomocą zegarka Garmin.
  • Tymczasowa blokada karty - funkcja pozwala tymczasowo zablokować kartę, może okazać się szczególnie przydatna, gdy nie masz pewności czy zgubiłeś kartę czy zwyczajnie nie możesz jej znaleźć. Zablokuj kartę, żeby zabezpieczyć swoje środki - później możesz ją odblokować.
  • Mobilna skrytka do przechowywania kart lojalnościowych w aplikacji.
test aplikacji Millennium (4)

Nie wszystko idealne, czyli kilka zdań na temat minusów

Naturalnie aplikacja posiada też swoje wady. Jedną z największych jest brak dostępu do płatności mobilnych Google Pay. Nie przestaje mnie dziwić, że Bank Millennium nadal nie udostępnia takiego rozwiązania dla swoich użytkowników. Osoby korzystające z urządzeń mobilnych z systemem Android, mogą dokonywać płatności mobilnych w aplikacji, dzięki NFC. Jednak wciąż uważam, że brak Google Pay to spore uniedogodnienie.

Kolejna kwestia, to reklamy w aplikacji. Początkowo planowałem zaliczyć to do plusów - reklamy pojawiają się gdzieś w tle i raczej nie przeszkadzają - niedawno jednak otrzymałem wyskakujące powiadomienie na cały ekran. Powoli musimy się już zacząć do tego przyzwyczajać - nie tylko Bank Millennium reklamuje się w ten sposób.

Mam też wątpliwość co do tego, czy to, co ja uważam za największą zaletę aplikacji - to, jak bardzo jest rozbudowana oraz jej możliwości personalizacji, dostęp od usług dodatkowych - dla innych użytkowników nie będzie stanowić znaczącego utrudnienia. Szczególnie początkujące osoby, mogą mieć problemy z odnalezieniem się w mnogości usług. Na samym ekranie startowym, informacji jest naprawdę sporo. Czy nowi użytkownicy bankowości mobilnej nie będą mieli kłopotu, żeby się w tym wszystkim odnaleźć?

Podsumowanie

Uwzględniając wszystkie opisane tutaj możliwości, uważam że Bank Millennium udostępnia w tym momencie jedną z najlepszych aplikacji mobilnych na rynku.

Znajdziemy w niej wiele różnych rozwiązań dla użytkowników znajdujących się na różnych poziomach zaawansowania. W sposób kompleksowy zarządzimy swoim kontem i finansami osobistymi. Uzyskamy dostęp do nieskomplikowanych usług, które ułatwią zarządzanie kontem, jak również bardziej zaawansowanych, innowacyjnych rozwiązań (są wśród nich np. automatyczne płatności za autostrady).

Warto również zwrócić uwagę, że całość prezentuje się bardzo atrakcyjnie od strony wizualnej. Poszczególne elementy są ładnie wyróżnione na tle mniej istotnych funkcji i generalnie aplikacja ciekawy, nowoczesny design. Możliwość personalizacji tła, to odważny krok i oceniam go bardzo dobrze.

test aplikacji Millennium (3)

Duży plus za dostęp do wielu funkcji BLIKA (płatności, przelewy, czeki), z drugiej strony jedną z największych wad apki jest brak Google Pay.

Mimo tego, aplikacja mobilna Millennium Banku to bardzo solidny produkt i zdecydowanie warto się z nią zapoznać. Szczególnie dobrze jest przetestować ją w okresie, kiedy Konto 360 jest oferowane w promocji - można wtedy zyskać dodatkową premię.

więcej informacji

Zainteresował Cię ten temat? Zobacz też testy innych aplikacji:

Udostępnij ten wpis:

crosschevron-down-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram