Na czym polega wideoweryfikacja?
Wideoweryfikacja to sposób na otwieranie konta z dowolnego miejsca. Podczas połączenia z konsultantem powinieneś mieć przy sobie dowód osobisty oraz telefon. Twoja tożsamość jest weryfikowana na kanale wideo, dlatego nie ma potrzeby przyjeżdżania do banku, umawiania wizyt z kurierem czy wykonywania przelewów autoryzacyjnych z konta w innym banku.
Wniosek wypełniany jest automatycznie, klient musi jedynie zatwierdzić go, podając kod wysłany na numer telefonu. Hasło generowane jest każdorazowo indywidualnie, dlatego nie ma ryzyka wykorzystania go przez osoby trzecie.
Cała procedura zajmuje 10–15 minut i jest równoznaczna z wizytą w oddziale banku.
Jak przebiega założenie konta przez wideoweryfikację?
Aby umówić spotkanie z konsultantem banku, wybierz dzień spotkania za pośrednictwem strony internetowej. Z odpowiednim wyprzedzeniem otrzymasz na maila link, który odsyła do wirtualnego pokoju. Wejdź do niego chwilę wcześniej, aby przeprowadzić test audio i wideo. Dzięki temu zyskasz pewność, że sprzęt jest odpowiednio skonfigurowany i możesz nawiązać połączenie.
Jeżeli kiedykolwiek umawiałeś się na e-wizytę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, na pewno zauważysz podobieństwo.
Czy wideoweryfikacja jest bezpieczna?
Decydując się na założenie konta z wykorzystaniem metody wideoweryfikacji, upewnij się, że jesteś sam w pomieszczeniu. Ograniczenie nie dotyczy osób, nad którymi sprawujesz opiekę, np. małych dzieci. Konsultant ma prawo zakończyć połączenie, jeżeli w polu kamery pojawi się osoba trzecia, dlatego z tej metody nie skorzystasz w miejscach publicznych, np. w galerii handlowej lub na dworcu.
Wideorozmowa z pracownikiem banku, podobnie jak metoda na selfie, wymaga wypełniania formularza na stronie banku danymi osobowymi klienta. Uważaj, aby nie dostały się one w niepowołane ręce.
FAQ
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące zakładania rachunku bankowego metodą wideoweryfikacji.