Główne cele finansowe pokolenia Y
Badania pokazują, że przedstawiciele pokolenia Y mają wysokie ambicje finansowe, ale często nie udaje im się zrealizować wszystkich planów oszczędnościowych. Stabilność finansowa jest dla nich kluczowa - prawie połowa Millenials oczekuje od banków stałych warunków kredytowych i opłat. Młodzi ludzie chcą również, aby instytucje finansowe indywidualnie podchodziły do ich sytuacji kryzysowych.
Ponad 1/4 Millenialsów liczy na możliwość odroczenia spłaty kredytu. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że osoby z tego pokolenia są obecnie na etapie zaciągania kredytów hipotecznych i poszukują elastycznych rozwiązań. Ważne są dla nich również dodatkowe usługi banków pomagające oszczędzać na codziennych wydatkach.
Nawyki i przyzwyczajenia finansowe pokolenia Y
Pokolenie Y ma zróżnicowane podejście do zarządzania finansami. Nie wszyscy radzą sobie z planowaniem budżetu tak dobrze jak starsze generacje. Niepokój o przyszłość finansową może skłonić Millenials do poszukiwania nowych sposobów zapewnienia sobie bezpieczeństwa, np. poprzez zmianę nawyków oszczędnościowych i inwestycyjnych.
Badania wskazują, że Millenialsi w Polsce mają większe doświadczenie zawodowe i lepsze praktyczne przygotowanie do pracy już podczas studiów w porównaniu do rówieśników z innych krajów Europy Środkowej. Wykazują oni również większą aktywność w programach stażowych, kołach naukowych i wyjazdach zagranicznych.
Najpopularniejsze usługi bankowe wśród Millennialsów
Według raportu Banku Millennium, najbardziej popularne usługi bankowe wśród pokolenia Y (Millenialsów) w Polsce to:
- Bankowość elektroniczna i tradycyjna - Millenialsi najchętniej kontaktują się z bankiem przez bankowość internetową i oddziały. Logowanie za pomocą konta w mediach społecznościowych wybiera jedynie 2% badanych.
- Płatności kartą - Millenialsi za zakupy stacjonarne najczęściej płacą kartą (70% wskazań).
- Konto oszczędnościowe - 92% Millenialsów zna tę usługę, co jest najwyższym wynikiem wśród wszystkich badanych pokoleń.
Relatywnie słabo znanym produktem wśród Millenialsów jest karta wirtualna - słyszało o niej 29% badanych. Młodsi Millenialsi (16-19 lat) częściej słyszeli jednak o tej usłudze (36% wskazań), co pokazuje różnicę w znajomości nowoczesnych technologii między starszymi a młodszymi przedstawicielami tego pokolenia.
Pokolenie Y (Millennialsi) w bankowości
Millennialsi, to grupa klientów banków o specyficznych oczekiwaniach. Jako osoby dobrze zaznajomione z nowymi technologiami, cenią sobie wygodę, mobilność i innowacyjność usług bankowych.
Millennialsi poszukują przede wszystkim nowoczesnych i wielofunkcyjnych aplikacji mobilnych, które pozwolą im na szybkie i bezproblemowe zarządzanie finansami z dowolnego miejsca. Ważne są dla nich również atrakcyjne warunki finansowe, takie jak brak opłat za prowadzenie konta czy darmowe wypłaty z bankomatów.
Millennialsi znajdą w rankingu kont osobistych na naszej stronie rozwiązania uniwersalnych i nowoczesnych rachunków bankowych, które łączą atrakcyjne warunki finansowe z zaawansowaną bankowością mobilną.
Nawyki finansowe Millennialsów. Podsumowanie
Pokolenie Y odgrywa coraz większą rolę na rynku finansowym w Polsce. Młodzi ludzie mają wysokie ambicje finansowe, ale często borykają się z trudnościami w realizacji wszystkich planów oszczędnościowych. Stabilność finansowa, elastyczność kredytowa i dodatkowe usługi banków pomagające oszczędzać to kluczowe oczekiwania Millenials względem instytucji finansowych.
Przedstawiciele tego pokolenia mają zróżnicowane podejście do zarządzania finansami. Niepokój o przyszłość może skłonić ich do poszukiwania nowych sposobów zapewnienia sobie bezpieczeństwa finansowego. Polscy Millenialsi wyróżniają się na tle rówieśników z regionu większym doświadczeniem zawodowym i aktywnością podczas studiów.
Źródła wykorzystane do napisania tego artykułu, odwołania